Ciao ragasooo, a sun la Teresa, l'amiga dla Pulonia di Bosc, a i eren tant amighi ca ghiven anc al muros a soci, che quand l'andee suldee a i am cridee toti do na stmana intera come do videli.
Mo a vegn in dascors: ier basora a sun andee a cater mi nvoo e lo al m'a piazee davanti al compiuter e am fa: "nonna ti faccio vedere l'ultimo consiglio comunale".
E me : "basta cal sea cuurt." E lo: "ne ascolti solo un pezzetto".
Coma s fa a dir d no ai nvoo
La tachee a parler un zuvnot rubost, con na bela panza, un cal sera vest dimondi prema degli elezion de sendec.
Al s lamanteva parche l'Hera la lasà qui d Castelveder du tri de senza aqua quand le vgnò la neva e al dmandeva al sendec sal n'era e chees che anc Hera la paghes dal peneli come fa l'Enel par averes fat manchee l'aqua tant temp. A me la m'era pers na rasuneda giosta, ma al sendec al la panseva divers. Av voi cunter qual ca io capii dal so rasunament.
Al sendec la tachee con la storia dla nveda, coma se qui chi l'asculteven in fosen menga ad castelveder e in avese menga vest tot con i soo occ:" neve alta, 40 centimetri, pesante, si è attaccata ai rami degli alberi che si sono rotti e sono caduti sui fili della luce che si sono rotti, e hanno interrotto la corrente: così siamo rimasti senza luce e senza acqua perchè se manca la corrente le pompe dei pozzi non funzionano"
Po le andee avanti con suquant parulon da avuchet, ma me a n go capii quesi gnent e an al pos spieghee. A la fin l'a tiree fora Napoleon e le cause di forza maggiore. Me a so pooc ad Napoleon parchè alora me a paseva piò temp dree al pegher che a studier: a m arcord ch l'era un generel,e po un ditator,e po un imperator; ma piò che eter a m arcord al mel dla bacteda so i dii ch'em deva la mestra quand a sbaglieva quel ad cla poesia longa longa cla dgiva: "dall'Alpi alle Piramidi dal Manzanarre al Reno e via e via."
A me a m pariva che Napoleon an fos menga un gran esempi par un sendec demucratec.(???)
Po l'ha tiree fora la "causa di forza maggiore." I guai che s'ha pruvuchee Hera i en sta causee da la mancanza ad luus che le causeda dai fil dla luus rot dai brooc caregh ed neva e a forza d'ander indree forse la causa le d'un che sta ai pian dimondi elt. A me e me vgno da pinseer: "ma quand Iusfat, o Pirein o la Mariata i an da pagher al bulati d'Hera e in g'an menga i sold an quast i en causa di forza maggiore?"
A me al dascors dal sendec al m'è pers al dascors d'un avuchet difensor d'Hera, cla n n'ha menga bisagn parchè Hera i avuchet la si pol paghee.
Me a pinseva che al sendec l'avesa da tor la perta di soo citadin che senza aqua e senza luus i gh'even da custudii dal staledi ad besti. Second me l'eva da prumater che insam ai soo culega di paes disastree l'are fat in mod che in te prosem cuntrat ad servezi con Hera eg saltesa fora anch una quelc penela par risarcir i daan.
Vueter ch's'in pinsev?